مد و زیبایی

پرپشت شدن موی جلوی سر با توصیه های طبیعی و در دسترس در خانه

پرپشت شدن موی جلوی سر با توصیه های طبیعی و در دسترس در خانه

داشتن موهای پرپشت و زیبا برای اکثر خانم ها دارای اهمیت است. برای پرپشت شدن موی جلوی سر روشها بسیاری وجود دارد که در این مطلب به بیان آن پرداخته ایم.

پرپشت شدن موی جلوی سر با توصیه های طبیعی و در دسترس در خانه

شکنندگی و نازک شدن مو مشکلی شایع است که تمای خانم ها و آقایان در طول زندگی خود آن را تجربه می کنند،و به دنبال راه هایی برای پر پشت شدن موی جلو سر خود هستند. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه باشید تا با بیان علت های کم پشتی مو و چگونگی افزایش حجم آن شما را آگاه کنیم.

ریزش مو اتفاق شایعی است که برای تمامی افراد در سراسر دنیا احتمال رخداد دارد. مشکل کم پشتی و ریزش فقط مختص به خانم ها نیس و همواره به دنبال پرپشتی موی سر خود هستند، باید گفت که در این زمینه بعضی آقایان این عارضه را تا حد طاسی تجربه می کنند. ریزش مو گاه به صورت آهسته و گاه به صورت سرعتی اتفاق می افتد که در هنگام مشاهده هر دو صورت باید به دنبال راه هایی جهت تقویت و جلوگیری از ریزش آن ها باشیم.

پر پشت شدن موی جلوی سر با راه کار های اساسی

تقویت موی جلوی سر دارای روش های بسیار است که در ادامه این مطلب خواهید خواند. همچنین با آشنایی از راه های جلوگیری از آن، از ریزش بیش از حد موهای خود خودداری می کنید.

تمام راه کارهای گفته شده در ادامه، از مشورت با متخصصین پوست و مو زیبایی می باشد. اگر می خواهید که موجبات پرپشت شدن موی جلوی سر خود را فراهم کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی که در پر پشت شدن موی جلوی سر باید رعایت کرد

مصرف به اندازه مکمل و تغذیه مناسب در سلامت مو چنان بی تاثیر نیست. با جایی دادن مکمل های زیر در برنامه غذایی خود می توانید اقدام به پرپشت شدن موی جلوی سر خود کنید و از آن لذت ببرید.

 از مکمل های معروفی که در سلامت مو بسیار مفید است آهن می باشد. وجود پروتئین و آنزیم های موجود در قرص آهن باعث اکسیژن رسانی به همو گلوبین خون می شود که در نتیجه باعث تسریع رشد موی سر و سلامتی و زببایی آن می شود.

آهن در مواد غذایی چون؛ گوشت قرمز، گوشت مرغ، غلات، لوبیا، سبزیجات برگ سبز و تیره به وفور یافت می شود.

روش های خانگی پر پشتی مو

روی یا به اصطلاحی زینک از عوامل موثر در پر پشت شدن مو است که در گوشت قرمز، گردو، بادام، لبنیات و غلات وجود دارد.

ویتامین B6  برای سلامتی موها بسیار ضروری است که در مواد غذایی همچون؛ گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، برخی سبزیجات، حبوبات و غلات وجود دارد.

به طور کلی اگر  بخواهیم بیان کنیم، باید گفت که ویتامین های گروه B تماما برای رفع خشکی پوست سر و پرپشت شدن موی جلوی سر بسیار مفید هستند. متخصصان بر این باورند که مصرف ویتامین B به احیا و بازسازی موهای آسیب دیده کمک می کند، همچنین قابل به ذکر است که مصرف این ویتامین اثر خود را در طولانی مدت می گذارد.

اثر ویتامین B بر پشت شدن موی جلوی سر

موارد موجود در مکمل های روغنی، ماهی ها و دانه های روغنی نقش بسیار موثری در داشتن موهای سالم و درخشان ایفا می کنند.

از دیگر عواملی که در پرپشت شدن موی جلوی سر نقش دارد سبوس برنج می باشد. سبوس برنج دارای مقادیر زیادی از ویتامین B  است که مصرف ماهیانه آن بسیار مفید می باشد. برای تهیه این معجون شگفت انگیز می توانید؛ ۱ قاشق چایی خوری سبوس برنج را با ۱ لیوان آب جوش مخلوط کرده و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه بدون هیچ گونه حرارتی مقداری آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید. همچنین می توانید از دم کرده سبوس برنج همانند چایی برای شستشو موها و ماساژ کف سر استفاده کنید.

اثر جوانه گندم بر روی موی سر

گندم با دارا بودن مقادیر بالای ویتامین A و B به عنوان یک مکمل قوی برای سلامت مو و پر پشت شدن موی جلوی سر به حساب می آید. به علاوه گندم باید گفت که ریشه دیگر غلات نیز دارای املاح و مواد معنی آلی بسیار است که مصرف ۱ قاشق چایی خوری در طول روز و یا پاشیدن آن به عنوان سالاد های خوراکی بسیار مقوی می باشد.

دانه سویا دارای منبع سرشاری از پروتئین های مفید گیاهی، ویتامین E، آهن است. انواع آجیل و دانه ها را می توان همواره با خود به همراه داشت و مصرف کرد و از ابتلا به چاقی هیچ ترسی نداشت. تخمه کدو از تقویت کننده های قوی مو است که با دارا بودن ویتامین های بسیار و بیوتین از نازکی و شکنندگی مو ها جلوگیری می کند.

امروزه به دلیل ماشینی بودن زندگی و تغذیه ها، کمتر از سبزیجات تازه می توان استفاده کرد. با اضافه کردن سبزی به رژیم غذایی روزانه سلامت پوست و مو را به خود و خانواده هدیه می دهید و از ریزش مو جلوگیری می کنید. شاهی از سبزیجات بسیار مهم است که گاها به دلیل زود زرد شدن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما باید گفت که این  سبزی دارای مقادیر بالای ویتامین است.

اثر سبزیجات برگ سبز بر پر پشت شدن موی جلوی سر

تمامی ماهی های خوراکی دارای امگا۳ هستند که مصرف آن ها برای سلامت مو بسیار مفید است.

برای تهیه این ماسک مفید باید ۱ – ۲ زرده تخم مرغ را با ۱ قاشق مربا خوری روغن بادام تلخ و شتر مرغ ترکیب کنید. مخلوط را به طور کامل بر روی سر بریزید و آن را ماساژ دهید. بعد از گذشت ۱ ساعت موهای خود را شستشو دهید. بهتر است که این عمل را در بهار و تابستان انجام دهید.

آلوورا مکمل خوبی برای سلامت مو به شمار می رود. برای این کار می توانید مقدار ۳ سانتی متر از برگ آلوورا را جدا کنید و با خارج کردن ژل آن به پوست سر خود بمالید. بعد از گذشت ۱ ساعت پوشش پلاستیکی را از موهای خود بردارید و به آرامی با آب گرم شستشو دهید. بعد از انجام این ماسک به دفعات شاهد پرپشت شدن موی جلوی سر خود هستید.

تاثیر آلوورا بر پر پشت شدن موی جلوی سر

بعد از شستشو نهایی موهای خود، موها را با نصف شامپو مصرفی و نصف فنجان سرکه خرما شستشو دهید و زیبایی و درخشانی مو را بعد از خارج شدن از حمام به خود هدیه دهید.

پر پشت شدن موی جلوی سر

علاوه بر نکاتی که در بالا گفته شد، موارد زیر در تقویت و پرپشت شدن موی جلوی سر بی نتیجه نیستند.

تهیه ماسک آب پیاز برای پر پشت شدن موی جلوی سر

با بررسی های انجام شده مشخص شد که در درمان ریزش موی سکه ای بسیار پر نتیجه است و در افزایش سرعت رشد بسیار موثر می باشد.

این ماده که دارای مواد شیمیایی است در کاهش ریزش مو و تراکم و افزایش مو بسیار موثر است. اثرات این گیاه بر مو بر اساس فرضیه بوده و مطالعاتی بر صحت آن هنوز انجام نگرفته است، اما اگر تاثیری بر مو نداشته باشد ضرری هم ندارد.

مصرف روغن های همچون؛ نارگیل، رزماری، گرانیوم در تقویت و افزایش حجم مو نقش موثری را ایفا می کند.

مصرف روغن های مناسب

با مصرف مواردی که در ادامه این مطلب خواهید خواند، می توانید با هزینه کم به موهای زیبا و پر پشت دست پیدا کنید.

افزایش تراکم مو

ریزش مو برای اکثر افراد امری نا خوشایند است و همواره به دنبال راهی برای کاهش در ریزش موی خود هستند. برای جلوگیری از ریزش مو، می توانید در تغذیه خود تغییراتی ایجاد کنید که رعایت آن موجبات پرپشتی موی شما را فراهم می کند. ادامه این مطلب جهت آشنایی شما با مواد غذایی و نوشیدنی های مفید برای جلوگیری از ریزش موی بی رویه می باشد.

اثر سبک زندگی سالم بر پر پشتی مو

با پیش گرفتن سبک درست زندگی و به دور ریختن عادات غلط رفتاری می توانید سلامت را به موهای خود هدیه دهید و باعث پرپشت موی جلوی سر خود شوید. تغذیه درست، شیوه صحیح زندگی، مراقبت درست از مو، نشانه های یک زندگی سالم بر پایه سلامتی می باشد که با رعایت آن زیبایی پوست و موی شما تضمین می شود. اگر می خواهید در زندگی خود تغییری ایجاد کنید موارد زیر را تا حدامکان از برنامه غذایی خود حرف کنید و از مواد غذایی پر ویتامین استفاده کنید.

منبع : آرگا

منبع

پرپشت شدن موی جلوی سر با توصیه های طبیعی و در دسترس در خانه
arga-mag.com

مطالب مرتبط

ماسک خانگی برای تقویت مو + 15 ماسک فوق العاده برای زیبایی و تقویت موها

موهای سالم

رنگ مو بدون دکلره به همراه معیارهای انتخاب رنگ مو و پیشنهاد بهترین رنگ‌ها

رفع وزی مو و صاف کردن موها با استفاده از روش های مختلف طبیعی و خانگی

بهترین راه برای پرپشت شدن مو هایتان

جشن عروسی «شپش ها» در موی سر دانش آموزان ایرانی

خبری خوش برای طاس ها

راه های تقویت مو با روغن زیتون

از سراسر وب

فواید بی نظیر سیب برای سلامتی و خواص منحصر به آن

خواص و تاثیرات شگفت انگیز گلیسیرین برای زیبایی پوست و مو + توضیحات کامل

اگر هر روز دوش بگیریم برای سلامتی ضرر دارد؟

دختری که شامپو به موهایش نمی‌زند! +عکس

دکمه بازگشت به بالا